ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

КЗ «Великобурлуцький ліцей Великобурлуцької селищної ради»

Початкова школа 1-2 класи

Типові освітні програми загальної середньої освіти І ступеня для 1-2 та 3-х класів розроблена під керівництвом О. Я. Савченко відповідно до Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 року, Державного стандарту початкової освіти, затвердженого Кабінетом Міністрів України 21.02.2018 року, наказами МОН України від 21.03.2018року № 268 та від 08.10.2019 р. №1273, Постановою Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 р. № 688 Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти.

У програмах визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання; вказано відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу.

Програми побудовано із врахуванням таких принципів:

- дитиноцентрованості і природовідповідності;

- узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;

- науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;

- наступності і перспективності навчання;

- взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;

- логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;

- можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси;

- творчого використання вчителем програми залежно від умов

навчання;

- адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Зміст програм має потенціал для формування у учнів таких ключових компетентностей:

1) вільне володіння державною мовою;

2) здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами;

3) математична компетентність;

4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

5) інноваційність;

6) екологічна компетентність;

7) інформаційно-комунікаційна компетентність;

8) навчання впродовж життя;

9) громадянські та соціальні компетентності;

10) культурна компетентність;

11) підприємливість та фінансова грамотність;

Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовна тривалість і взаємозв’язки освітніх галузейпредметів

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-х класів складає 805 годин/навчальний рік, для 2-х класів-875 годин/навчальний рік, для 3-х класів-910 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у робочому навчальному плані на 2020/2021 навчальний рік, який складено згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 21.03.2018 р. №268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти» (типова освітня програма Савченко О.Я. ) та наказу Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 р. №1273 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти» (типова освітня програма Савченко О.Я. )

За типовою освітньою програмою Савченко О. Я. освітня галузь «Мовно-літературна» з урахуванням вікових особливостей учнів буде реалізовуватися через інтегрований курс «Навчання грамоти» в 1-х класах і через окремі предмети «Українська мова (мова і читання)» в 2 класах, та Українська мова та Літературне читання в 3 класах, освітня галузь «Іншомовна» через предмет «Англійська мова», «Математична» освітня галузь реалізовується через предмет «Математика», «Природнича, громадянська і історична, соціальна, здоров’язбережувальна» реалізується інтегрованим предметом «Я досліджую світ», освітня галузь «Мистецька» реалізується окремими предметами «Образотворче мистецтво» і «Музичне мистецтво», галузь «Технологічна» реалізується через предмет «Дизайн і технології», «Інформатична» галузь в 2-3 класах реалізується через предмет «Інформатика», «Фізкультурна» - окремим предметом.

При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 1-х класах – 35 хвилин, у 2-3 класах – 40 хвилин. Години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Навчальний час, передбачений на варіативну складову (програма Савченко О.Я.), буде використаний на індивідуальні заняття.

Враховуючи інтегрований характер компетентності, у процесі реалізації Типової освітньої програми використовуються внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів початкової освіти та переносу умінь у нові ситуації.

Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчителі визначають самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

Контроль і оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються на суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання.

Навчальні досягнення учнів 1-2 класів підлягають вербальному, формувальному оцінюванню, навчальні досягнення здобувачів у 3-х класах підлягають формувальному та підсумковому (тематичному і завершальному) оцінюванню.

Навчальний план початкової школи з українською мовою навчання

Освітні галузі Предмети Кількість годин на тиждень у класах
1 2 3
Мовно-літературна Українська мова 7 7 7
Іншомовна Англійська мова мова 2 3 3
Математика Математика 4 4 5
Природнича, громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі Я досліджую світ 3 3 3
Інформатична Інформатика - 1 1
Мистецька Музичне мистецтво Образотворче мистецтво 1 1 1
1 1 1
Технологічна Дизайн і технології 1 1 1
Фізкультурна Фізична культура** 3 3 3
Усього 19+3 21+3 22+3
Варіативна складова
Індивідуальні заняття та консультації 1 1 1
Сумарна кількість навчальних годин 23 25 26

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

КЗ «Великобурлуцький ліцей Вликобурлуцької селищної ради»

Початкова школа 4 класи

Типова освітня програма загальної середньої освіти І ступеня для 4 класів розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» та сформована на основі Типової освітньої програми, яка затверджена наказом МОН України від 20.04.2018року № 407. Типова освітня програма початкової освіти окреслює рекомендовані підходи до планування й організації в школі єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти.

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 4-х класів складає – 910 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у робочому навчальному плані на 2020/2021 навчальний рік , який складено згідно таблиці 1 до Типової освітньої програми та додатку 3, таблиця 1 до наказу МОН від 06.08.2014 №905. Очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм, перелік яких наведено в таблиці 8 та та додатку 2 ( накази МОН № 407 від 20.04.2018, № 905 від 06.08.2014); пропонований зміст навчальних програм мають гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України» .

Освітня галузь «Мови і літератури» з урахуванням вікових особливостей учнів буде реалізовуватися через окремі предмети «Українська мова (мова і читання)», «Англійська мова».

Освітні галузі «Математика», «Природознавство» реалізуються через однойменні окремі предмети, відповідно, - «Математика», «Природознавство».

Освітня галузь «Суспільствознавство» реалізується предметом «Я у світі». Освітня галузь «Здоров'я і фізична культура» реалізується окремими предметами «Основи здоров'я» та «Фізична культура». Освітня галузь «Технології» реалізується через окремі предмети «Трудове навчання» та «Інформатика». Освітня галузь «Мистецтво» реалізується окремими предметами «Образотворче мистецтво» і «Музичне мистецтво».

При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 4 класах – 40 хвилин. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предметів «Фізична культура»та «Основи здоров'я», а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів.

Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту».

Навчальні плани зорієнтовані на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Відповідно до мети та цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість.

Форми організації освітнього процесу.

Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

кадрове забезпечення освітньої діяльності;

навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

якість проведення навчальних занять;

моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності;

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Освітня програма закладу початкової освіти передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.

Таблиця 2

до Типової освітньої програми

Навчальний план

початкової школи з українською мовою навчання

з вивченням мови корінного народу, національної меншини

Освітні галузі Предмети Кількість годин на тиждень у класах
4
Мови і літератури (мовний і літературний компоненти) Українська мова 7
Мова корінного народу, національної меншини 2
Іноземна мова 2
Математика Математика 4
Природознавство Природознавство 2
Суспільствознавство Я у світі 1
Мистецтво Музичне мистецтво Образотворче мистецтво 1
1
Технології Трудове навчання 1
Інформатика 1
Здоров'я і фізична культура Основи здоров'я 1
Фізична культура** 3
Усього 23+3
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня 23
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної та варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи) 26

* Заклад загальної середньої освіти може обирати інтегрований курс «Мистецтво» або окремі курси: «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво», використовуючи години варіативної складової.

** Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження учнів, але обов'язково фінансуються.

Кiлькiсть переглядiв: 1930

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.